Basisonderwijs
 
Methode online met verkeersdocent in de klas.
Onlineklas Verkeer is een digitale verkeersmethode die zich richt op groep 4 t/m 8 in het basisonderwijs. Doel: veilig gedrag van de leerling in het verkeer en in zijn leefomgeving. Met de ‘Situatiebuilder’ kunnen allerlei verkeerssituaties worden nagebootst en met de Google Streetview koppeling wordt zelfs de verkeerssituatie rond de eigen school onderwerp van de verkeersles. De methode is geschikt voor alle apparaten met een wifi verbinding. Onze docent verzorgt het gehele traject incl. voorbereiding van de lessen. U hoeft dus zelf niets te doen! lees meer..
 
Methode Verkeerskunsten.
Verkeerskunsten is gericht op het verbeteren van de motorische fietsvaardigheid en fietsveiligheid voor groep 1 t/m 8 door middel van praktische oefeningen. Op het schoolplein zetten de verkeersdocenten diverse parcoursen uit. Onze verkeersdocenten verzorgen de gehele voorbereiding en uitvoering. Elke oefening is gericht op het trainen van één of twee vaardigheden o.a.: goed opstappen en wegrijden, hand uitsteken en bocht rijden, over schouder kijken en rijstrook wisselen, inschattingsoefeningen afstanden (vanaf groep 6), naast elkaar rijden, obstakels, vervoer van passagiers/bagage (vanaf groep 7/8). Ook bij deze methode nemen wij alle voorbereidingen, het lesgeven en het op- en afbouwen voor u uit handen. Lees meer...
 
Dodehoekles.
Groot in Verkeerseducatie verzorgt al jaren dodehoekles op het basisonderwijs. Misschien zijn wij al eerder bij u op school geweest. De dodehoekles is voor groep 7 en 8 en eventueel groep 6 als deze een combinatiegroep vormt met 7. Wij komen voor deze groepen een dagdeel met onze vrachtwagen naar uw school. De docent geeft eerst uitleg in de klas, daarna gaan de leerlingen in groepjes naar de vrachtwagen. Elke leerling mag een keer in de cabine zitten om zelf te ervaren wat een chauffeur allemaal niet kan zien. Lees meer...
 
Fight your inner Monkey. (groep 7 en 8)
Het doel van de lessen van Fight your inner Monkey is om jongeren bewust te maken van groepsdruk. De lessen ondersteunen jongeren in het maken van de juiste, veilige keuzes en het voorkomen van risicovol na-aapgedrag. leerlingen gaan in de lessen zelf ervaren dat ook zij gevoelig zijn voor groepsdruk. lees meer...
 
Split the Risk. (groep 7 en 8)
Doel van de lessen is jongeren er bewust van te maken dat zij zichzelf(en anderen) veel ellende kunnen besparen als zij risico's bter inschatten. Veel ongelukken waar jongeren bij betrokken zijn hadden voorkomen kunnen worden als zij een fractie van een seconde langer hadden nagedacht. lees meer... 

 
Alle bovenstaande methodes zijn geheel kosteloos en een aantal 100% gesubsidieerd door provincie Noord-Holland. Wij ontvangen deze subsidie rechtstreeks zodat er geen facturatie of administratie via uw school plaatsvindt.
 
Nieuwsgierig geworden? Elke methode heeft een eigen pagina (klik op lees meer...) of stuur en berichtje via de contact pagina. We nemen dan ZSM contact met u op.

Benedictus school Heiloo
Onlineklas Verkeer is een leuke en zeer leerzame manier voor groep 4 t/m 8 van het basisonderwijs. Hoe mooi is het om via Street View uitleg te krijgen van verkeerssituaties in de omgeving van de school. Dan wordt alles voor elke leerling echt duidelijk.
Junior College Julianadorp
In de introductieweek van de 1e klas komen de Verkeersdocenten voor het project "school thuis route". Ideaal om direct iets te doen aan de veiligheid van de kids op de nieuwe route naar de nieuwe school.
Ichthusschool in Hoorn
"Dodehoekles gehad van docent Arjen. Wat een leuke les, het spreekt de kinderen enorm aan. Perfecte uitleg en ontzettend leuk dat alle kids zelf de ervaring op kunnen doen in de vrachtwagen.”
Mariaschool Z. Scharwoude
"Net begonnen met Onlineklas verkeer. De kids zijn enthousiast en wij zelf ook. Alles wordt verzorgd voor ons door de verkeersdocenten van Groot in Verkeerseducatie.”
RSG Wiringherlant
"Al een aantal jaren verzorgt Groot in Verkeerseducatie de verkeersmarkten voor de 3e klassen. Leuk, dynamisch en erg leerzaam. Echte ervaringslessen, niet vertellen wat de jongeren moeten doen maar hun eigen gedrag laten ervaren. De beste en meest confronterende manier.”